Friday, June 19, 2009

]].::. A TriButE To MaMa .::.[[

Orang kata aku lahir dari perut [ M.A.M.A ]. [ bukan org kata, memang betul ]. Tetibe rindu [ M.A.M.A ].

Bila dahaga, yang susukan aku?
[ M.A.M.A ].
Bila lapar, yang suapkan aku? [ M.A.M.A ].
Bila keseorangan, yang sentiasa di samping aku?
[ M.A.M.A ].
Kata [ M.A.M.A ], perkataan pertama yang aku sebut
[ M.A.M.A ].
Bila bangun tidur, aku cari? [ M.A.M.A ].
Bila nangis, orang pertama yang datang? [ M.A.M.A ].
Bila nak bermanja, aku dekati? [ M.A.M.A ].
Bila nak bergesel, aku duduk sebelah? [ M.A.M.A ].
Bila sedih, yang boleh memujuk aku hanya [ M.A.M.A ] .
Bila nakal, yang memarahi aku?
[ M.A.M.A ].
Bila merajuk, yang memujuk aku cuma
[ M.A.M.A ].
Bila melakukan kesalahan, yang paling cepat marah?
[ M.A.M.A ].
Bila takut, yang tenangkan aku?
[ M.A.M.A ].
Bila nak peluk, yang aku suka peluk?
[ M.A.M.A ].
Aku selalu teringatkan?
[ M.A.M.A ].
Bila sedih, aku mesti talipon?
[ M.A.M.A ].
Bila seronok, orang pertama aku nak beritahu?
[ M.A.M.A ].
Bila bengang.. aku suka luah pada
[ M.A.M.A ].
Bila takut, aku selalu panggil? [ M.A.M.A ].
Bila aku sakit, orang yang paling risau adalah
[ M.A.M.A ].
Bila nak exam, orang paling sibuk juga
[ M.A.M.A ].
Yang masih peluk dan cium aku sampai hari ni
[ M.A.M.A ].
Yang selalu masak makanan kegemaranku
[ M.A.M.A ].
Kalau balik ke kampung, yang selalu bekalkan ulam & lauk pauk?
[ M.A.M.A ].
Yang selalu simpan dan kemaskan barang-barang aku?
[ M.A.M.A ].
Yang selalu berleter kat aku?
[ M.A.M.A ].
Yang selalu puji aku?
[ M.A.M.A ].
Yang selalu nasihat aku?
[ M.A.M.A ].
Bila nak kahwin. Orang pertama aku tunjuk dan rujuk
[ M.A.M.A ].
Aku ada pasangan hidup sendiri. Bila seronok, aku cari pasangan aku.
Bila sedih, aku cari?
[ M.A.M.A ].
Bila berjaya, aku ceritakan pada pasangan aku. Bila gagal, aku ceritakan pada
[ M.A.M.A ].
Bila bahagia, aku peluk erat pasangan aku. Bila berduka, aku peluk erat
[ M.A.M.A ].
Bila nak bercuti, aku bawa pasangan aku. Tapi Hati dekat?
[ M.A.M.A ].
Bila sambut valentine, aku bagi hadiah pada pasangan aku.
Bila sambut hari ibu...aku cuma dapat ucapkan "Selamat Hari Ibu".
Selalu [ M.A.M.A ] ingat kat aku. Aku ingat kat [ M.A.M.A ] kadang- kadang je.

"Kalau [ A.D.I.K ] sudah habis belajar dan berkerja, boleh [ A.D.I.K ] kirim duit untuk [ M.A.M.A ] ??
[ M.A.M.A ] bukan nak banyak, lima puluh ringgit sebulan pun cukuplah"
Berderai air mata tatkala aku mendengarnya........

Tapi kalau [ M.A.M.A ] sudah tiada??


[ M.A.M.A].....RINDU [ M.A.M.A ]. ..... RINDU [ M.A.M.A ] SANGAT...mane aku nak cari ganti kalau [ M.A.M.A ] dah takde?? Sebab tu kalau boleh aku nak pegi dulu sebelum [ M.A.M.A ].

Biar [ M.A.M.A ] kehilangan aku, sebab [ M.A.M.A ] ada kakak kakak aku. Tapi kalau aku kehilangan [ M.A.M.A ]?? Ya Allah, hanya KAU yang mengetahui isi hatiku.

5 comments:

sis_nita said...

bila kita dah jadikk MAMA.. baru kita tahu betapa besarnya pengorbanan MAMA kita kan..

¤(`×[¤_My4_¤]×´)¤ said...

camane nak jd mama kak nitaa :(( mya lom branak lagi neh...doa doakan la mya pregnant..nak jugak merasa being A MOTHER..

deaf_angel said...

yang kat radio tu aku dah ingat2 lupa
emak ni membebel anak dia keputusan ujian teruk,

emak - apsal subjek BM dapat E?
anak - pasal Emak kan bermula ngan E, jadi pasal adik sayang mak, tu pasal ler adik dapat E.

something like that la

eddie dewanaga said...

kasih ibu membawa ke syurga!

¤(`×[¤_My4_¤]×´)¤ said...

Deaf_angel,
cite menarik...ade ke kuar kat redyo? redyo mane? cam best jer...heheh...

Eddie,
benar belaka..kasih ibu membawa ke syurga.. [tetibe rindukan mama]