Tuesday, October 30, 2012

~Tribute to NIKITA NENNA~

Assalamualaikum and Salam Sejahtera Teman- Teman,

Berat mata memandang, berat lagi hati nak menerima..Eh? Kenapa permulaan entry sahaja aku dah berbunyi seperti si ibu yang baru kematian anak? Ya.. betul lah tu.. Aku baru kehilangan salah satu anak kesayangan aku.. Rasanya macam baru semalam aku nampak dia berlari- lari anak kepada aku mintak mangkuk di isi.. Rasanya macam baru semalam si ibunya Momok bawak mereka turun dari kolong atas rumah aku..Rasanya macam baru semalam aku nampak dia belajar menangkap belalang di taman..Rasanya macam baru semalam aku nampak dia memanjat pokok mangga didepan rumah aku..Rasanya macam baru semalam dia berak dan kencingkan kasut- kasut aku..Rasanya macam baru semalam tangan aku dikunyah- kunyah seperti chewing gum..Semua aku rasakan bagai baru semalam berlaku...

Hakikatnya? Nikita hilang semenjak Sabtu pagi, 27/10/2012..Aku sempat bermain dan bergomolan bersama dia jam 12.45 pagi hari yang sama... Sempat aku cium hidungnya.. Sempat aku gigit telinganya..Sabtu pagi bila aku bukak pintu seperti kebiasaannya pasti mereka menunggu di depan pintu macam orang nak menyanyi koir sekolah.. (Teringat si Potek-Potek kucing Kakak Gt Hans yang pernah ber koir di dalam kereta aku) tapi, pagi itu..hanya Naoki dan Momok serta Bobo sahaja..mana Nikita? Aku tanyakan pada Momok, "Nikita mana Mok?" berulang kali aku tanyakan pada dia.. tapi Momok buat tak tahu sahaja.. Hati aku berkata "uh..adalah tu atas bumbung" yang selalu menjadi tempat permainan mereka.. panjat tiang pergola naik atas bumbung akses ke jendela bilik aku dan turun ikut tangga dalam rumah.. bijak kan? 

Sambil aku isikan mangkuk mereka dan gaulkan dengan sepeket wetfood, mulut tetap terjerit- jerit panggil "Nikita!! Nikita!! turun makan!!" Yang lain aku panggil yang lain pulak muncul.. Bobot! Kucing gelandangan yang selalu singgah makan berkongsi rezeki dengan yang lain- lain.. (Si Hensem ni Ajib punya favorite) Aku tanyakan pada Bobot.."Ada nampak Nikita tak Bobot?" Bobot pandang aku dan seolah- olah berkata.. "Tak nampak lah Ami".. Sambil- sambil anak- anak makan, aku menyapulah porch tu sambil mata melilau- lilau cari bayang Nikita. Lepas tu aku duduk di bendul jendela sambil bermain dengan Naoki. Hampir sejam aku di luar. Dengan harapan Nikita turun makan. Hampa.. Mungkin Nikita tertidur.. Petang nanti pasti dia ada. 

Sudah 3 hari berlalu, bayang Nikita masih tak ada. Aku hampa. Aku katakan pada Ajib, Nikita mungkin ada orang yang ambik. Dia kan cantik bermata biru, berbadan katik gebu. Ajib kata, nanti kita balik kerja, kita jalan cari Nikita. Itulah yang aku dan Ajib lakukan setelah sampai di kawasan perjiranan. Tidak sempat untuk Ajib masukkan kereta ke dalam porch. Lama kami berpusing di situ, tapi tak ada bayang Nikita. 

Masuk sahaja kereta ke dalam porch, Momok dan Naoki mendekati aku. Momok seperti kebiasaan, penunggu setia pintu rumah. Selalunya terbukak sahaja pintu, terus melulu masuk ke dalam. Tapi hari itu, Momok bising. Menjerit- jerit macam lapar sangat. Aku isikan mangkuk mereka, tapi Momok masih bising dan berlari panjat ke atas bumbung. "Ada apa ni Mok?Ami nak masuk dalam la" Momok berpusing- pusing di atas bumbung. Aku hairan. Teringat Nikita! Aku mintak tolong pada Ajib keluarkan tangga dan tolong tengok apa yang Momok nak tunjuk pada kami.

Hati aku luluh, rasa macam dunia berhenti berputar. Nikita.... hanya jasadnya sahaja.. Aku tidak mahu fikirkan kenapa dan sebabnya Nikita tinggalkan aku dalam keadaan begitu. Bagi aku ada hikmahnya disebalik setiap apa yang berlaku. Jasad Nikita aku semadikan. Nikita, namamu akan Ami sematkan dalam hati Ami sampai bila- bila. Semoga kamu tenang bersama bidadari syurga Allah.

Terima Kasih Ya Allah, persoalan dan tanda tanya aku kini telah terjawab. Terima Kasih Ya Allah, kerana pinjamkan aku anak kecil itu walaupun hanya untuk seketika.. Terima Kasih Ya Allah..

Dear Nikita,
Ami will always love you and will never forget you until the end of day. May you Rest In Peace Apple Pie..

A TRIBUTE TO MY BELOVED NIKITA NENNA




Till we meet again Nikita.. You will be dearly missed by all of us over here.. 

Lots of Love,
Ami

Monday, October 1, 2012

[[..Kagum..]]

Assalamualaikum & Salam Sejahtera,

Aku cuma nak bagitau kat kawan-kawan semua..aku kagum dengan minah bawah ni. See how dia mengharumkan nama Malaysia.. Congratulations Shila..and the most important, anda masih mengekalkan personaliti sebagai seorang muslimah walaupun dimana anda berada!



Keep it up Shila!!

Till the next updates~

Mya Amy Meow

Friday, September 28, 2012

«º!¦[] Princess Of China []¦!º»

Assalamualaikum & Salam Sejahtera Teman- Teman,

Sudah lama rasanya aku tinggalkan blog aku ni. Belum sampai rasanya waktu sesuai untuk aku apdet cerita buat masa sekarang ni. Cuma apa yang sempat aku apdet lagu ni ajelah. Ada sesuatu yang aku suka pada lagu ni. 



Once upon a time somebody ran
Somebody ran away saying fast as I can
I've got to go...got to go
Once upon a time we fell apart
You're holding in your hands the two halves of my heart
Once upon a time, we burn bright
That all we ever seem to do is fight
On and on...And on and on and on...
Once upon a time on the same side, at the same day
And why'd you have to go have to go and throw it all on my fame

I could've been a Princess, You'd be a King
Could've had a castle, and wore a ring
But noooooo, you let me gooooooo!

I could've been a Princess, You'd be a king
Could've had a castle, and wore a ring
But noooooo, you let me gooooooo!
And stole my star
You stole my star

I could've been a Princess, You'd be a King
Could've had a castle, and wore a ring
But noooooo, you let me gooooooo!
I could've been a Princess, You'd be a king
Could've had a castle, and wore a ring
But noooooo, you let me gooooooo!
And stole my star
You stole my star

I could've been a Princess, You'd be a king
Could've had a castle, and wore a ring
But noooooo, you let me gooooooo!
And stole my star
You stole my star
No you really hurt me
Cause you really hurt me
No you really hurt me
Cause you really hurt me
Ooooooooh no you really hurt me
Cause you really hurt me
No you really hurt me....

Once upon a time on the same side.
Cause you really hurt me

Till the next updates. Lama tak cerita pasal anak-anak berbulu aku. InsyaAllah jika ada kesempatan dan dipanjangkan umur..

Have a pleasant day ahead everyone~!

Mya Meow Amy

Monday, September 10, 2012

[[..Untitled..]]

This is my prayer to The Most Merciful - Allah

Strike at the root of penury in my heart. Give me the strength lightly to bear my joys and sorrows. Give me the strength to make my love fruitful in service. Give me the strength never to disown the poor or bend my knees before insolent might. Give me the strength to raise my mind high above daily trifles. 

And give me the strength to surrender my strength to thy will with love. 

Because i am just no longer able to bear this burden anymore.. 


Amin Ya Rabbal Alamin...

Wednesday, June 20, 2012

[[... Wordless Wednesday ...]]

Assalamualaikum dan Salam Sejahtera Teman- Teman,





Ihsan gambar dari Kak E :)

Till the next updates,

Mya Meow Amy