cats Pictures, Images and Photos cats Pictures, Images and Photos cats Pictures, Images and Photos cats Pictures, Images and Photos cats Pictures, Images and Photos cats Pictures, Images and Photos

Wednesday, March 9, 2011

«º!¦[] Kikky Lolalola []¦!º»

Salam teman-teman,

Salam Rabu buat semua. Semoga hari kalian ceria!

Aku nak apdet pasal Kikky Lolalola yang baru saje di circumcised semalam. Bukan aku yang bawak tapi Alang aku yang bawakkan Kikky pegi klinik. Katenye DBKL punye Vet. tak tau la ok ke tidak ruper Kikky baru lepas kene operate tu. Belom ade mase nak pegi ziarah Kikky.. Hopefully she will be just fine. Alang kate Kikky dah gatal, tertonggeng- tonggeng. Especially bile abang- abang beliau [ Oren & Shymbay ] ade dekat beliau. Kecik- kecik dah gatal. Kikky baru je cecah 6 bulan tapi badan dah macam 8-10 bulan punye kucen. Tak kisah la asal sihat kan?

Aku nak aplod gamba tapi aku takde gamba Kikky, nanti bile aku ade gamba Kikky, aku tepek la kat sini yeh :) Semoga Kikky cepat sembuh! Rindu pulak kat mereka ^_^

Mak call dari kampung. Katenye, Hitam beranak lagi! Whoa.. Hitam sangat subur! Dah berapa kali dah Hitam beranak dalam taun 2010-2011. Anak beliau yang taun lepas pon dah besar- besar. Dah pandai panjat tingkap masuk dalam rumah. So, akibatnye memang tak dapatlah mak letakkan ikan yang dah masak tu macam tu je. Yang bestnye Hitam and the gang ni tak makan pulak ikan yang mentah. Mereka hanya makan ikan- ikan atau ayam- ayam yang dah dimasak. Kalau mak lemparkan perut ikan keluar, mereka pandang saje, lepas tu buat derk. Rezeki membazir. Haha.. Aku ade terbaca artikel kalau bagi mereka makan perut ikan atau hati ayam mentah nanti bulu mereka cantik. So, aku tak tau la sejauh mane kebenaran tu. Any idea wahai teman- teman?

Aku penah bawak balik Kibbles anak- anak aku ke kampung untuk di berikan pada Hitam dan anak- anak beliau. Mereka sangat sukakan Kibbles tapi mereka tak sukakan wet food. Ntah kenapa. Aku terlalu obses dengan kucen ni sampaikan makanan mereka pun, aku rasa. Aku ingatkan tak sedap sebab tu mereka tak mau makan. Tapi aku silap!! Sedap la! Kibbles atau wet food same saje rasanya. Sedap! Tapi hairan kenapa Hitam dan anak- anak tak mau makan wet food :) Mentah agaknye. Nak kene masak lemak cili api dengan cekur agaknye baru mereka makan. ^_^

Till the next updates..

Assalamualaikum

Have a pleasant day ahead guys!

Regards,
Mya @ Ammy

4 comments:

Anonymous said...

Ish ish, ada ke patut!

Jangan makan makanan kucing tu. Kita tak tahu halal haramnya.. lebih-lebih lagi buatan luar negara tu... hehe..

Kak tie dulu ada bela kucing, kucing rumah jer, dia pun tak makan ikan mentah ...

Biasa mak rebus ikan, dan kekadang dia makan je lauk yang kita masak termasuk sayur. Pengat labu pun dia sebat, haha...

¤(`×[¤MyA¤]×´)¤ said...

Kak Tiey,

mekaseh melawat! ahahaha..mya tengok kat belakang tin tu takde bahan yang tak halal pon kak tiey? :P tak boleh yeh? hehe..macam makan sardin gaul dengan nasik je rasernye :P kene lah hati2 pasni kan?? :)

sayur campo tempe kak tiey nmpak sedap..meh anta cheras sikit :P

Anonymous said...

Memanglah dia tak tulis halal pun, sebab untuk kucing, ekekeke..... apa la Mya ni.... Makanan kucing pun nak rasa! Kah kah...

¤(`×[¤MyA¤]×´)¤ said...

Kak Tiey,

Mya saje je try rasa,,eh eh sedap pulak..rembat je lah :P