Thursday, January 12, 2012

«º!¦[] Si Kacak []¦!º»

Assalamualaikum dan Salam Sedunia Teman- Teman semua!

Kisah ni berlaku minggu lepas. Hari Jumaat tanggal 6 haribulan Januari 2012. Tengah kalut- kalut nak bersiap pergi kerja pagi tu, terperasan budak baru ni tengah makan. Eyh! Anak siapa pulak la nih? Cantik gebu kemain. Belek- belek badan die, tengok..mana tau orang punya ke..

Belek punya belek, tak ada pulak jumpa sebarang bukti yang si kacak ni orang yang punya. Hairan ya, kacak tapi takkan tuan beliau buang beliau pulak. Hmm..Mengeluh lagi.

Sambil- sambil belek tu, Encik Ajeeb sedang memakai kasut. Tanya lah pada beliau.

Aku: "Sape yang isi mangkuk makanan dorang ni? Ke yang semalam punye orang bg time balik keje tu tak habis lagi? Abang tak balik ke ye semalam, lama tak nampak dia?" Abang ni kucing penunggu rumah aku. Hari- hari ada..

Encik Ajeeb: "Orang yang bubuh tadi.. Tengok si Bobo ni dah tunggu je kat mangkuk tu buat muka kesian, mintak makan..Kesian die.. Orang isi la mangkuk tu."

Aku:
"Owh ye ke? Baiknye hati orang tu! ahahahaha..takpelah rezeki budak ni..bukan senang nak dapat Encik Ajeeb bagi makan tau!" (Gelak lagi sambil hati berbunga riang)

Encik Ajeeb:
"Dah! Dah! cepat sikit! Dah lambat ni. Karang sangkut jem 2 jam lagi bla bla bla..". (Aku pon buat tak dengar je bebelan beliau. Eleh nak kave malu la tuh!)

Sambil mem"babai" ke arah budak kacak tadi sambil tu juga aku berpesan. "Nanti kalau lapar lagi, datang la sini makan". (Dengan harapan aku akan jumpa lagi si kacak ni)

Dan kami pun berlalu ke pejabat..mintak diri dulu ye si kacak..






















P/S: Memandai je Encik Ajeeb bagi nama [B.O.B.O] kat si kacak tu..Haha.. Mane beliau dapat idea ntah!


Mya Meow Amy..Purrsss..

4 comments:

GtHans said...

ehehe..ader harapan Bobo menetap situ nampaknya..hik2

¤(`×[¤MyA¤]×´)¤ said...

Kakak: Ahahahaha...kemungkinan tu adalah dalam 99.9%...takpelah...lagi ramai lagi meriah rumah aku :P

m4rilyn said...

BOBO tu nama Freeway punya Mak

¤(`×[¤MyA¤]×´)¤ said...

Marie,
Nama spontan kuar dari mulut Ajeeb..aku pon tak terpikir nama kucing2 datang tu..die je memandai...Bobo la.. Pak Tam la..Bubu la....jgn pasni ade yg dtg die bagi nama Marie dah la.. ekekekekekek